در مواقعی کع انسان هیچ امیدی به تلاش و کوشش خودش یا کمک های هم نوعانش ندارد، با خلوص ویژه ای دست به دعا بر می دار . خداوند هم در قران کریم مثال انسان هایی را میزند که در دریا در حال غرق شدن هستند.
نکته ای ک میخواهم بگویم این است ک خوب است اگر ما هم همواره امیدمان را از غیر خداوند قطع کنیم و تنها از حضرت حق استمداد کنیم. فی الواقع هم همین است. اگر همیشه نتایج تلاش های خودمان یا اطرافیانمان را منوط به اذن پروردگار جهان بدانیم، ب میزان بالایی از خلو
کتاب باید كسی از میان ما به كشتن كتاب برخیزدشاعر: فرهاد وفایی
✍
چشم هایششروع ویرانیو من آن دورترین شهر زیر آوارمکه هیچ ، هیچ ، هیچامیدِ نجاتم نیست
برای تهیه ی این کتاب می توانید به پیج اینستگرام نشر شانی مراجعه کنید:@nashreshani1
همچنین می توانید از سایت نشر شانی تهیه کنید:
http://www.nashreshani.com
خوف و رجاء از دیدگاه حضرت على (ع)
1 - بهترین کارها امید و ترس به خداوند را بحد اعتدال داشتن است» (1)2 - «از پروردگارت بترس ترسیدنى که تو را از امید به وى مشغول سازد و به وى امید داشته باش امید کسى که تو را از بیمش امید نباشد» (2)3 - «از خدا بترس ترسیدن کسى که دلش را بفکر مشغول ساخته (و خاطر از جز خداى پرداخته است) زیرا که ترس از خدا مرکبى راهوار و ایمن و زندانى براى نفس است از (ارتکاب) گناهان» (3)4 - «بترس (از آخرت) تا ایمن باشى و ایمن نباش تا بترسى» (4)5
تاکید رسول خدا صلی الله علیه و آله بر خلافت امیر المومنین پس از خود (به روایت اهل تسنن)
ابن ابی عاصم شیبانی از علمای اهل تسنن روایت کرده است:
۱۱۸۸- ثنا مُحَمَّدُ بْنُ الْمُثَنَّی، حَدَّثَنَا یَحْیَی بْنُ حَمَّادٍ، عَنْ أَبِی عَوَانَةَ، عَنْ یَحْیَی بْنِ سُلَیْمٍ أَبِی بَلْجٍ، عَنْ عَمْرِو بْنِ مَیْمُونٍ، عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ، قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه وسلم لِعَلِیٍّ: " أَنْتَ مِنِّی بِمَنْزِلَةِ هَارُونَ مِنْ مُوسَی، إِ
خوف و رجاء از دیدگاه حضرت على (ع)
1 - بهترین کارها امید و ترس به خداوند را بحد اعتدال داشتن است» (1)2
- «از پروردگارت بترس ترسیدنى که تو را از امید به وى مشغول سازد و به وى
امید داشته باش امید کسى که تو را از بیمش امید نباشد» (2)3 - «از
خدا بترس ترسیدن کسى که دلش را بفکر مشغول ساخته (و خاطر از جز خداى
پرداخته است) زیرا که ترس از خدا مرکبى راهوار و ایمن و زندانى براى نفس
است از (ارتکاب) گناهان» (3)4 - «بترس (از آخرت) تا ایمن باشى و ایمن نباش
قولنج:(Colitis) واژه یونانى، تازى شده آماس سخت روده بزرگ یا درد و دلپیچهى رودهاى است سپس واژه همگانى شده و بر هر درد دلپیچهاى آدمیان و یا از آماس آپاندیس یا رودهى كور یا آماس سخت كلیه و یا جز آن آمده است. پزشكان كهن نتوانستند میان آنها تفاوتى بگذارند، [...]
این نوشته قولنج چیست تعریف و تحقیق در این باب برای اولین بار ظاهر می شود در Wpesharat & پرتال جامع علوم صوتی اشارت.
این بنای شماست و ما با همه غرهایمان، میخواهیم که راضی باشیم به آنچه شما میپسندی...در این میان اگر بناست هر بار ما بین این خوف و رجا دلمان بریزد.. دوباره بلند شود... بریزد...چارهای نداریم جز اینکه بخواهیم خودتان خوفمان را به رجاء برسانید که ما کوچکتر از آنیم که خوفمانامانمان را بِبُرد...و الغرض که ارحم من راس ماله الرجاء...ماچ جمیع بندگان به شما ذات اقدس اله
«رجاء بن ابی ضحاک خراسانی» در مورد نماز شب آقا می نویسد:
چون ثلث آخر شب مىشد علی بن موسی (علیه السلام) از خواب برخاسته و با ذکر تسبیح و تحمید و تکبیر و تهلیل و استغفار به مسواک دندانهاى خویش مشغول میگشت و سپس وضو ساخته و به نماز شب مىپرداختند :
ادامه مطلب
تأخیر در نماز اول وقت گرفتاری در زندگی می آورد((173)).
بسم الله الرحمن الرحیم
یا الله المناع بقدرته خلقه و المالک بها سلطانه و الممسک بما فی یدیه کل مرجو دونک یخیب رجاء راجیه
وراجیک مسرور و لا یخیب اسالک بکل رضا لک من کل شی انت فیه وبکل شهی تحب ان تذکر به وبک یا
الله فلیس یعدلک شی ان تصلی علی محمدو آل محمد و ان تحوطنی و اهلی و اخوانی و ولدی و
تحفظنی بحفظک و ان تقضی حاجتی فی کذا و کذا فانه اذا قال ذل
بسم الله
عن ابن ابی یعفور قال: سمعت أبا عبدالله یقول: من تعلّق قلبه بالدنیا تعلّق قلبه بثلاث خصال: همّ لا یفنی و أمل لا یدرک و رجاء لا ینال. (کافی، ج2، ص320)
امام صادق علیه السلام میفرمایند: کسی که قلبش به دنیا تعلق گیرد در واقع قلبش تعلّق به سه خصلت و ویژگی دارد: 1.همّ و غمّی که تمامی ندارد، 2.آرزویی که دست نیافتنی است، 3.امیدی که به آن نخواهد رسید.
ادامه مطلب
«رجاء بن ابی ضحاک خراسانی» در مورد نماز شب آقا می نویسد:
چون ثلث آخر شب مىشد علی بن موسی (علیه السلام) از خواب برخاسته و با ذکر تسبیح و تحمید و تکبیر و تهلیل و استغفار به مسواک دندانهاى خویش مشغول میگشت و سپس وضو ساخته و به نماز شب مىپرداختند :
ادامه مطلب
میگفت:
اینکه از نکیر و منکر میگن،ـ
من هو ربک؟
من هو الهک؟
من هو امامک؟
خوف به دلت نشینه جانم!
برا ترسوندنت ک نیست....
میخوان یادت بیارن ربت کیه؟اله ات کیه؟
امامت کیه...
میخوان یادت بیارن جیره خور کی بودی:)
کی هواتو داشته،
اتفاقا میخوان یادت بیاد تا نترسی
تا امید داشته باشی:)
پ.ن: همیشه فک میکردم باید حفظ کنم جواب این سوالا رو!
اگ یادم بره چی؟!
این دعا را ابوحمزه ثمالی از امام سجاد(ع) نقل کرده است به همین دلیل به این نام گذارده شده است. دعای ابوحمزه بیشتر در سحرهای ماه مبارک خوانده میشود. شرحهای متعددی بر این دعا نوشته شده است که ازجمله میتوان به شرح شیخ محمدابراهیم سبزواری، شرح مولی محمدتقی بن حسینعلی هروی اصفهای و شرح آیت الله جوادی آملی اشاره کرد.
سید بن طاووس در کتاب اقبال الاعمال به سند خود از هارون بن موسی تَلَّعُکْبَری به اِسناد حسن بن محبوب زَرّاد از ابوحمزه ثم
با چشم سرت باید، تیزی کنی و رَندیبار و بنه ی خود را، برگیری و بربندی_دایم گل این بستان شاداب نمی ماند_باید که هَرس گردد این شاخه پیوندیگر دیده شود راه و دل مقصد ادراکاتآن وقت توان دیدن، اسرار خداوندی.باید که بیاموزم، جود و کرم از خورشیدوَز گنبد گردون که، کامل شده پی بندیآن رحمتِ بی حد را، در عُمق خلیجِ فارسیا عزت و شوکت را، از کوهِ دماوندیتوحید بروییـدَست از جنگلِ سی سَنگانامّید هـمی جاریست، در اَترک و اروندیخوف از گنهَـم کردم، مابـین کوی
سوال: آیا در حال حاضر و بسط ید ولی فقیه، اقامه نماز عید فطر و قربان فقط توسط ولی فقیه و نمایندگان وی که مجاز به اقامه هستند باید انجام شود یا این که ائمه جماعات هم در مساجد و جاهای دیگر میتوانند اقامه نمایند؟
اقامه نماز عید برای غیر منصوبان از طرف ولی فقیه به قصد رجا، نه به قصد ورود، اشکال ندارد اگرچه بهتر است که غیر از منصوب از طرف ولی فقیه کسی متصدّی اقامهی آن نشود.
در گذشته معمول بودکه هر امام جماعتی نماز عید فطر را در مسجد خودش اقا
با سلام و عرض ادب محضر انور تمامی مخاطبان فرهیخته ی این وبگاه ، بدینوسیله فرارسیدن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان عالم ، حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام را خدمتتان تسلیت و تعزیت عرض می کنیم . رجاء واثق و امید شائق داریم که در این ایام از برکات وجودی آن امام همام برخوردار گردیم . ان شاء الله تعالی .
اکنون و الآن شورشی در خلق عالم افتاده و نوحه و گریه و زاری و ماتم در همه ی اقطار عالم امکان به پاست . این شورش مقدمه ای برای پویش راه حسین علیه ال
سلام.حالا یاد گرفتهام همهجا با تو وارد مکالمه شوم. مکالمهای یک نفره. وقتی توی اتوبوس در حال له شدنم. وقتی توی یک جلسه نشستهام. وقتی روی تردمیل میدوم. وقتی دمبلها را با مکافات بلند میکنم. وقتی توی صف تاکسی ایستادهام. وقتی نصفه شب با چشمان خواب آلود کنار یخچال میایستم و بطری آب را قلپ قلپ بالا میکشم. وقتی توی اتاق پرو روبروی یک آینه هستم. وقتی آرایشگر ابروهایم را برمیدارد. وقتی روی تخت خواب دراز کشیدهام و به سقف نگاه میکنم. و
شهر سوال ـ ۱- اعتکاف در غیر از مساجد چهارگانه (اعم از جامع و غیر آن) به
قصد رجاء مطلوبیت (به امید اینکه مطلوب خداوند واقع شود) مانعی ندارد.
مساجد چهارگانه: مسجد الحرام، مسجد النبی (صلی الله علیه وآله وسلّم)، مسجد
کوفه و مسجد بصره.بخش سایر مسائل شهر سوال بر بال اندیشه ها
ادامه مطلب
تقویم شیعه
بیست و پنجم ذی القعده
۱- حرکت امام رضا علیه السلام از مدینه به سوی مرو
در این روز در سال ۲۰۰ هجری قمری حضرت رضا علیه السلام از مدینه به سوی مرو حرکت کردند.
مامون، رجاء بن ابی ضحاک را برای آوردن حضرت مأمور کرد و به او دستور داد که حضرت را از راه اهواز بیاورد و از طریق کوفه و قم عبور ندهد. هنگامی که خواستند حضرت را به طرف خراسان حرکت دهند داخل مسجد رسول خدا صلی الله علیه و آله شد تا با آن حضرت وداع کند و این کار را چند مرتبه انجام داد و هر
«٢١٨»إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَ الَّذِینَ هاجَرُوا وَ جاهَدُوا فِی سَبِیلِ اللّهِ أُولئِکَ یَرْجُونَ رَحْمَتَ اللّهِ وَ اللّهُ غَفُورٌ رَحِیمٌ همانا کسانى که ایمان آوردهاند و کسانى که مهاجرت نموده و در راه خدا جهاد کردهاند،آنها به رحمت پروردگار امیدوار هستند و خدا آمرزنده و مهربان است. نکتهها: در شأن نزول این آیه که در ادامه آیه پیش است،مىخوانیم:مؤمنانى که هجرت و جهاد کردند،ولى هلال ماه رجب را با ماه جمادىا
عباس نورزائی
نزدیک به یک ماه است که دستگاههای عضو ستاد بحران و کمیتههای مربوطه در شهرستانهای پنجگانهی سیستان و همینطور مدیریت بحران استان، لحظات شبانهروزی خود را وقف پایش وضعیت بارندگیها و سیلابهای متوالی در نقاط مختلف منطقه نمودهاند.
با شنیدن هر خبری از بارش، خسارت و نارسایی، در فضای مجازی موجی از تهاجم به این خادمین مردم، منتشر میشود و گاه بعضی از افراد مغرض و یا مسئلهدار، به فحاشی و هتاکی میپردازند، انگار که این
بسم الله
نتیجه بحث تدبر
از کجا بفهمیم داریم اعلام برائت از ذات فرد رو میکنیم یا فعل اون رو ؟؟؟؟
*باید دید نگاه ما به اون فرد چطور هست اینکه میخوایم این عیب در شخص از بین بره یا نه ؟ اینکه ازش متنفر میشیم یا نه . انبیاء به هیچ وجه از کسی متنفر نمیشدند .
تفاوت همز و لمز با امر به معروف و نهی از منکر
در عیب جویی و همز و لمز ما خود شخصیت فرد رو مورد نقد قرار میدیم ولی در امر به معروف اون عمل هست که نقد میشه .
هر جا ایرادی رو از طرف گرفتی که باورت این بود
دامنۀ گوناگون
7236
به قلم دامنه. به نام خدا
شبی نعلبندی و پالانگری
حق خویش خواستند از خری
خر از پای لنگیده و پُشت ریش
بیفْکندشان نعل و پالان به پیش
چو از وامداری، خر آزاد شد
بر آسود و از خویش شاد شد
شرح دهم و نکته بگویم:
نظامی گنجوی درین شعرش دارد این پیام را میدهد که پالاندوز و نعلبند از خر، مزدِ کارشان را طلب کردند. در حالیکه خر هم لنگ بود و هم پشتش زخم داشت. یعنی نه نعل نیاز داشت و نه پالان. از اینرو، هم نعل را انداخت و هم پال
ما فکر میکنیم آزادیم در فکر، عمل، زندگی...حال با توهم آزادی خودمان را در چارچوبی میگنجانیم و هر آنکه را نتوانیم داخل قالب خودساختهیمان جا دهیم، "دیگری" مینامیم، سپس شروع به پس زدن " دیگران" میکنیم؛
آنچنان بر عقایدی که حاصل ترکیبی از بُعد زمان و مکاناند پافشاری میکنیم گویی خودمان تصمیم گرفته در چه برد و دامنه جغرافیایی چشم به جهان بگشاییم و زمان دقیق تولدمان را از پیش معین کنیم...
نمیتوانیم درک کنیم "دیگران" نیز تحت قالبی خود را ت
۱.انّ اولیائى تحت قبابى* لا یعرفهم غیرى.
«دوستان من در زیر قبّههاى مناند، جز من کسى آنها را نمىشناسد.»
- احیاء علوم الدین، ج 4، ص 256. حدیث قدسى است .
* در نسخه هایی «قبایی» ذکر شده یعنی زیر قبای من پنهانند.
۲.
وصیتى است از پدرى پیر که عمرى را با بطالت و جهالت گذرانده، و اکنون به سوى سراى جاوید مىرود با دست خالى از حسنات و نامهاى سیاه از سیّئات، با امید به مغفرت اللَّه- و رجاء به عفو اللَّه است- به فرزندى جوان که در کشاکش با مشکلات د
طنزانه - 2در همین پیشانی کاغذ (1) عارض شوم که در پی مرقومه ی مرسوله ی پیشین که تقدیم حضورتان گشت، تلواسه ای (2) بر دلمان فتاده که نکند آنسان که باید و شاید در تنویر و تبیین مقاصد مقصوده توفیق نیافته یا خدای ناخواسته زیاده تصدیع افزا (3) گردیده باشم. لذا رجاء واثق دارم در صورت مشاهده ی هرگونه عیب و نقصی منت بر ما نهاده متذکر شوید تا این تلواسه ای که سخت بر جان ما رحل اقامت فکنده هر چه زودتر بعون الله و منته زائل گردد.
⏮⏮⏮⏮⏮⏭⏭⏭⏭⏭اما بعد...مدرس (4) ت
مقام صحو در عرفان چه مقامی است؟
صحو» در لغت به معنای بیداری و هوشیاری است،[1] و در عرفان یکی از حالات سالک در سیر و سلوک است. توضیح اینکه در نظر اهل معرفت سالک الی الله هنگامی که از حجابهای ظلمانی(خواهشهای نفسانی) و حجابهای نورانی(توجه به انوار قلبی و روحی) گذشت، به مقام مشاهده جمال حق میرسد، در این مقام ابتدا حالت محو به او دست میدهد؛ زیرا ذاتش را محو ذات خدا میبیند و به همین جهت شطحیات و اموری که به حسب ظاهر و در نظر دیگران ناپسند ا
خانواده سردارسپهبد شهید قاسم سلیمانی در پیامی محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی، از حماسهآفرینی کمنظیر مردم ایران و عراق در آیینهای تشییع و گرامیداشت این سردار سربلند قدردانی کردند.
به گزارش تابناک به نقل از فارس، در پی حضور گسترده و دهها میلیونی مردم در اقصی نقاط ایران اسلامی در آیینهای تشییع، تدفین و گرامیداشت سپهبد پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی، خانواده این فرمانده دلاور جبهه مقاومت، در پیامی ضمن سپاسگزاری از الطاف کریمانه رهبر
به قلم دامنه: به نام خدا. سلام. برداشتهای من از وصیتنامهی درخشندهی شهید عزیز سلیمانی؛ وصیتی ڪه در میان آدمیان، برآمده از فرهنگ دیرین و ادب بَرین است:
پردهی راز: او شیدانه، خدا را «عشق» و «حبیب» خود میخوانَد و با سادهترین جملهی رایج ایرانی، میگوید: «من دوستت دارم» و با بر زبانآوردنِ واژگان اَنیسیِ «عشقِ من»، پرده از راز و نیاز مُدامِ عرفانیاش با حضرت پروردگار برمیدارد و میگوید: «پیوسته از تو خواستم سراسر وجودم را مملُو
امام معصومی که ما ایرانیان بیشترین انس و الفت را در بین ائمه علیهم السلام، با ایشان داریم آن هم به واسطه مرقد مطهر ایشان که در خاک ایران زمین قرار دارد.
تا دلهایمان تنگ می شود، تا مشکلات از همه طرف به ما هجوم می آورند، تا بیماری ها و ناملایمات زندگی را بر ما سخت می گیرند راهی بارگاه ملکوتی ایشان می شویم و در آن فضای نورانی جانی دوباره می گیریم و با امیدی مضاعف راهی دیار خود می شویم .
آن هایی که معرفتشان از ما بیشتر است، و حق امام و امامت را می ش
فصل اول: کلیات تحقیق 2
1-1- مقدمه………………………………….. 3
1-2- بیان مسئله 4
1-3- اهمیت و ضرورت انجام تحقیق………………… 9
1-4- پیشینه تحقیق:…………………………… 12
1-5- اهداف تحقیق:………………………….. 14
1-5-1 هدف اصلی 14
2-5-1هدفهای فرعی…………………………….. 14
1-6- مدل تحقیق………………………………. 15
1-7- سوال های تحقیق 15
1-7-1- سوال اصلی…………………………….. 15
1-8- فرضیه های تحقیق 16
1-8-1- فرضیه کلی : 16
1-8-2-فرضیات ویژه :………………………….. 16
1-9- روش تحقیق………………………………. 16
1-9-1- از لحاظ ه
فنّ دوم
در اسامى قراء مشهور در شهرها و راویان آنها
مدنى:
۱- ابوجعفر یزید بن قعقاع
ابوجعفر یزید بن قعقاع جزء هفت قارى معروف نیست و میگویند او بر عبداللّٰه بن عباس و بر مولایش عبداللّٰه بن عیاش بن ابى ربیعه مخزومى خواند و آن دو بر ابىّ بن کعب خواندند و ابىّ بن کعب بر رسول اکرم و براى او یک روایت است.
۲- نافع بن عبدالرحمن
نافع بن عبدالرحمن بر ابى جعفر خواند و از او قرآن را فرا گرفت و نیز بر شیبة بن مصاح و عبدالرحمن بن هرمز اعرج و ابن عباس خو
سروده بدترین عادت بشر!
هر چند من
سالیانی طولانی در جبهه بودماما حس دشمنی نداشتمحتی نسبت به سرباز دشمناصلا من نمی دانستمدشمنی یعنی چهو ما چرا این همه دشمن داریم!جنگیدن بدترین عادت بشر است
ماهشهر علی ربیعی(ع-بهار)این قطار لعنتی!بعد از مدتها به جهت کاری فوری با قطار عازم اهواز و سپس ماهشهر هستم ...یادش بخیر سالهای دانشجویی سفر با قطارهای درجه ۳ معمولا جزء جدایی ناپذیر سفرهای من بود. آن سالها که حالا خاطراتش نیز در ذهنم کم رنگ شده است از اهواز تا
چکیده:
تبیین مبانی اخلاقی اسلامی بر اساس آموزه های صحیفه سجادیه،محور اصلی این گفتار است . نویسنده پس ازبیان نکات مقدّماتی در مورد صحیفه،توحید را به عنوان مبنای اخلاق در صحیفه شناسانده و شش نکته را در این زمینه بر می شمرد: آنگاه هفت راه از راه های تعالی معنوی را که در صحیفه مطرح شده، توضیح می دهد: نویسنده، تمام موارد را با تکیه بر متن صحیفه سجادیه توضیح داده است.
مقدمه:
بخش عظیمی از تعالیم انسان ساز انبیا را اخلاق تشکیل داده است. تعلیم خلق و خو
《النَّبِیُّ اَولی بِالمُومنینَ مِن اَنفُسِهِم وَ اَزوَاجُهُ اُمَّهتُهُم》 پیامبر برتر است نسبت به مؤمنان از خودشان و همسرانش مادران مؤمنان هستند
《فَضلُ عائشةَ علی النساءِکَفَضلِ الثَّریدِ علی سائِرِالطعامِ》
فضلیت و برتری حضرت عایشه بر سایر زنان مانند ترید است بر بقیه غذاها
(اسم و نسب حضرت عایشه صدیقه (رض))
وی بانو عایشه دختر پیشوای اکبر،حضرت ابوبکر صدّیق (رض) مادر مؤمنان، همسر محمّدپیامبر(ص) فقیه ترین و عال
《النَّبِیُّ اَولی بِالمُومنینَ مِن اَنفُسِهِم وَ اَزوَاجُهُ اُمَّهتُهُم》 پیامبر برتر است نسبت به مؤمنان از خودشان و همسرانش مادران مؤمنان هستند
《فَضلُ عائشةَ علی النساءِکَفَضلِ الثَّریدِ علی سائِرِالطعامِ》
فضلیت و برتری حضرت عایشه بر سایر زنان مانند ترید است بر بقیه غذاها
(اسم و نسب حضرت عایشه صدیقه (رض))
وی بانو عایشه دختر پیشوای اکبر،حضرت ابوبکر صدّیق (رض) مادر مؤمنان، همسر محمّدپیامبر(ص) فقیه ترین و عال
《النَّبِیُّ اَولی بِالمُومنینَ مِن اَنفُسِهِم وَ اَزوَاجُهُ اُمَّهتُهُم》 پیامبر برتر است نسبت به مؤمنان از خودشان و همسرانش مادران مؤمنان هستند
《فَضلُ عائشةَ علی النساءِکَفَضلِ الثَّریدِ علی سائِرِالطعامِ》
فضلیت و برتری حضرت عایشه بر سایر زنان مانند ترید است بر بقیه غذاها
(اسم و نسب حضرت عایشه صدیقه (رض))
وی بانو عایشه دختر پیشوای اکبر،حضرت ابوبکر صدّیق (رض) مادر مؤمنان، همسر محمّدپیامبر(ص) فقیه ترین و عال
آیا این تبعیض نیست و راه را برای هوسرانی مردان باز نمیکند؟در
پاسخ باید گفت همان گونه که زن و مرد از جهت جسمی و ظاهری متفاوتند و در
اصطلاح تفاوت فیزیولوژیکی دارند. تفاوت روحی و احساسی نیز دارند که
اصطلاحاً به آن تفاوت سایکولوژیکی گفته میشود. بنابراین با در نظر گرفتن
این نکته، هر گاه بر طبق استعدادهای ویژه هر کدام از زن و مرد، قوانین و
مقررات و تکالیف و وظایفی وضع گردد، مطابق با عدل و عدالت خواهد بود.
بنابراین روشن است که در شرائط مختلف (
آیا این تبعیض نیست و راه را برای هوسرانی مردان باز نمیکند؟در
پاسخ باید گفت همان گونه که زن و مرد از جهت جسمی و ظاهری متفاوتند و در
اصطلاح تفاوت فیزیولوژیکی دارند. تفاوت روحی و احساسی نیز دارند که
اصطلاحاً به آن تفاوت سایکولوژیکی گفته میشود. بنابراین با در نظر گرفتن
این نکته، هر گاه بر طبق استعدادهای ویژه هر کدام از زن و مرد، قوانین و
مقررات و تکالیف و وظایفی وضع گردد، مطابق با عدل و عدالت خواهد بود.
بنابراین روشن است که در شرائط مختلف (
دسته: لیست وزارتخانه ها، سازمان ها، شرکت ها و مراکز دولتی
مجلس
* مجلس
* کتابخانه مجلس
* شبکه نخبگان
* مرکز پژوهشهای مجلس
* مجلس خبرگان
* دیوان محاسبات کشور
* خبرگزاری مجلس
* ریاست جمهوری
* ریاست جمهوری
* سازمان حفاظت محیط زیست
* سازمان نقشه برداری کشور
* شورای عالی انقلاب فرهنگی
* سخنگوی دولت>
* سازمان ملی جوانان
* ستاد مبارزه با مواد مخدر
* فرهنگستان زبان وادبیات فارسی
* سازمان انرژی اتمی
* معاونت برنامه ریزی
* شورای عالی اطلاعرسانی
*
ایّامُ البیض به روزهای سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم ماه قمری گفته میشود و مهمترین عمل در این سه روز، اعتکاف و روزه است.
به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی خبرهای فوری پلدشت، اَیّامُ البیض به روزهای سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم ماه قمری گفته میشود.اعمال اعتکاف شامل دعاها و نمازهایی است که در طول سه روزه اعتکاف توصیه شده است.
نزد شیعیان، ایام البیض رجب و در مرتبه بعد شعبان و رمضان، از اهمیتی ویژه برخوردار است و مهمترین عمل در ا
درباره این سایت